Don't forget to smile

Jag har insett att lägger man ner mycket tid på saker och ting så lönar det sig i slutändan. Jag har mål i mitt liv som jag vill ska uppfyllas men det kommer inte gå snabbt som en blixt. Vissa saker måste man jobba längre på för att uppfylla. Tillexempel som alla skriver om att "jag ska börja träna, sluta äta onyttigt osv" visst om det nu är det ni vill så fine. Men om man mår bra av att äta onyttigt eller inte träna så tycker jag att man ska göra det man mår som bäst av och inte låtas provoceras av andra människor runt omkring. Jag har också sagt till mig själv att till sommarn ska jag vara nöjd med mig själv jag ska äta en kost som jag trvis med och försöka stå emot sötsaker och skräpmat så mycket som det går. Men jag har också sagt att någongång ibland är det okej för om jag fortsätter att träna såpass mycket som jag gör så får jag ingen ångest i vilket fall. Men jag strävar mest av allt mot känslan att må bra oavsett om jag tränar eller inte. Så det jag ville få fram med denna djupa text var att sätt upp ett rimligt mål och se det på långsiktig väg, förvänta dig inte att det ska gå fort. Låt dig inte provoceras av andra människor runt omkring utan gör det som får dig att må som bäst. ♥ 
 
 

Kommentera här: